پیام تبریک مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان به مناسبت عید سعید غدیر خم

استان هرمزگان

پیام تبریک مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان به مناسبت عید سعید غدیر خم

دکتر احسان کامرانی: ولایت تضمین‌کننده اجرای همهٔ احکام الهی و یکی از فلسفه‌های مهم امامت در حفظ دین، اجرای حدود و احکام الهی و گسترش عدالت در عالم هستی است.

به گزارش روابط عمومی نهضت استادی بسیج استان هرمزگان؛ دکتر احسان کامرانی، مسئول بسیج اساتید و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان؛ به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، در پیامی عید ولایت و امامت را به مسلمانان به خصوص شیعیان جهان و دوستداران امام علی (ع)تبریک گفت.

دکتر کامرانی در این پیام ضمن تبریک فرا رسیدن این روز خجسته،بیان داشت:عید سعید غدیر سر آغاز شروع امامت و ولایت در جهان  است زیرا جایگاه مهم و اساسی امامت در ساختار و استحکام بخشی دین اسلام به وضوح در این روز بزرگ به روشنی و زیبایی با کلام رسول گرامی اسلام (ص) رقم می خورد و تبیین و ترویج موضوع ولایت و امامت به عنوان یک رکن بزرگ در بعد از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ، در رأس امور جامعه اسلامی قرار می گیرد. ولایت تضمین‌کننده اجرای همهٔ احکام الهی و یکی از فلسفه‌های مهم امامت در حفظ دین، اجرای حدود و احکام الهی و گسترش عدالت در عالم هستی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این پیام،  ولایت را یکی از مهم‌ترین اصول شریعت دانسته و اضافه می کند: در این راه مهم و خطیر و در ادامه استمرار رهبری رسول اکرم(ص) چگونه ممکن است این نهضت بزرگ بدون رهبر و مقتدا ادامه پیدا کند و از شر شیاطین بزرگ روزگار در امان بماند. بدون شک ادامه آن مسیر خطیر؛ جز با حضور ولایت ائمه معصومین (ع) و بعد از آن ولی‌فقیه؛ تکمیل، توسعه و ادامه نخواهد یافت. 

دکتر کامرانی در این پیام یادآوری کرده است که: امامت فقط یک مقام ظاهری نیست؛ بلکه مقام والای معنوی است که علاوه بر رهبری حکومت اسلامی، هدایت همه جانبه را در امر دین و دنیا بر عهده دارد؛ فکر و روح مردم را هدایت کرده و شریعت پیامبر اسلام(ص) را از هر گونه تحریف و تغییر پاسداری می‌کند و به اهدافی که پیامبر(ص) برای آن مبعوث شد، صحه می گذارد و ادامه این راه را تحقق می‌بخشد.

وی اضافه کرد: موضوع امامت چنان مهم است که هیچ‌یک از مذاهب اسلامی و ادیان دیگر، منکر آن نیستند و به‌طور کلی امام نقش مغز و قوه ادراکی جامعه را دارد و در همه مراحل بشری لازم است که تمسکی محکم به دین و آموزه‌های آن داشته باشد تا بتواند بن‌بست‌های فکری و عقیدتی را درهم‌ نوردیده و با دستگیری از اندیشه بکر و نوآور ، برای مشکلات و معضلات معنوی بشریت راه حل منطقی و عقلانی ارائه نماید.

دکتر کامرانی در این پیام  خاطرنشان کرد: در عصر حاضر و در غیاب امام مهدی موعود(عج)، هدایت جامعه به دست نایب ایشان انجام می‌گیرد و همه وظیفه داریم در این مسیر خطیر؛ منویات مقام معظم رهبری را چراغ راه خود سازیم تا از انحراف و بیراه رفتن در این دنیای افسون و فریب ، بر حذر باشیم.

وی در ادامه آورده است:  دهه ولایت فرصتی ارزشمند برای ارائه ساختارهای اصلی دین مبین اسلام و نقش حیاتی «اهل‌بیت (ع)» در جلوگیری از انحراف دین مبین اسلام است.

مسئول بسیج اساتید استان در پایان  با تبریک مجدد این روز بزرگ و خجسته به مسلمانان جهان ، به خصوص دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، از همه آنان خواست با تحقیق، تفسیر و پژوهش در حوزه فرهنگی و معنوی روز بزرگ غدیر و بررسی شخصیت معنوی امام علی (ع)، در روشنگری جامعه با تکیه بر مستندات تاریخی و احادیث و کتاب آسمانی قرآن کریم صادقانه همت گمارند و خدمات ارزشمندی را در حوزه علم و دین به ثبت برسانند. 

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.