یکی از رسالت های استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی تطهیر اندیشه هاست

استان هرمزگان
معلم و استادی که دارای اندیشه پاک و مطهر باشد و توجه او به خدا باشد می تواند مَثل پروردگار باشد.

یکی از رسالت های استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی تطهیر اندیشه هاست

حجت الاسلام و المسلمین معصومی: اساتید باید ضمن شکشتن تحریف ها، دانشجویان را نسبت به «ما می توانیم» باورپذیر و روحیه امید را در آن ها تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان، کانون بسیج اساتید دانشگاه فرهنگیان استان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم نشست مجازی را با عنوان «معلم تراز انقلاب اسلامی و نقش او در شکستن تحریف ها» با حضور حجت الاسلام و المسلمین استاد سید محمد علی معصومی از اساتید حوزه برگزار نمود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی معصومی با اشاره به اینکه شهید مطهری نقش تعلیمی بسیار ارزشمندی را در این نظام و انقلاب داشت، بیان کرد: استاد مطهری انسان های فکوری را تربیت نمود که با افکار بلند خود توانستند از انقلاب دفاع و آن را حفظ کنند.

ایشان با بیان اینکه اول معلم خداوند است، گفت: اگر بشر بخواهد به رشد و تعالی برسد احتیاج به معلم و تعلیم دارد. کسانی که معلم می شوند این معلمی عنایت و لطفی است از ناحیه خداوند؛ چرا؟ چون خدای متعال معلم را در این مقام و جایگاه می آورد تا آن ها را مَثل خودش قرار دهد. مسئولیت و تکلیف بسیار مهمی به دانشگاه فرهنگیان واگذار شده است؛ شما اساتید بناست اینجا معلمانی را تربیت کنید که مثل خدا باشند این به تلاش و مجاهدت بسیار نیاز دارد. آن معلمی هم که بناست مَثل پروردگار باشد باید بسیار تلاش کند که حرف و عملش مورد رضایت حق تعالی باشد.

معصومی بیان داشت: معلم و استادی که دارای اندیشه پاک و مطهر باشد و توجه او به خدا باشد می تواند مَثل پروردگار باشد. معلم و اساتیدی که سنت های خوب و آثار ارزشمندی را بنا نهاده باشند ار آثار آن سنت ها تا قیامت بهره خواهند برد. اما معلمان و اساتیدی که سنت های سیئه را می گذارند؛ یعنی بنای خیانت به فرهنگ، انقلاب، راه انقلاب و مردم را دارند به روش شیطان عمل می کنند و عاقبت بدی در انتظار آنهاست.

یکی از رسالت های استاد و معلم تراز انقلاب اسلامی تطهیر اندیشه هاست، شما اساتید باید منطق و اندیشه انسان ها را درست کنید. انصاف یکی دیگر از ویژگی های معلم و استاد در تراز انقلاب اسلامی است.

اساتید و معلمان نقش اساسی در شکستن تحریف ها دارند، باید به شبهات فراگیران پاسخ منطقی و حقیقی داد و شاگردان را نسبت به آینده امیدوار کرد. باید شاگردانی را تربیت کرد که انقلاب را حفظ کنند و آن را پیش ببرند. قطعا دشمنان شکست خورده انقلاب اسلامی به دنبال تحریف واقعیت های نظام هستند و برای القای ناکارآمدی انقلاب به دروغ و تحریف متوسل خواهند شد شما اساتید باید روشنگری کنید و تحریف ها را بشکنید. استفاده از تحریف و ایجاد شبهات فقط شیوه دشمنان خارجی نیست، ممکن است برخی در داخل کشور هم بخواهند واقعیت ها و پیشرفت های انقلاب اسلامی را کتمان یا وارونه جلوه دهند؛ شما اساتید باید ضمن شکشتن تحریف ها، دانشجویان را نسبت به «ما می توانیم» باورپذیر و روحیه امید را در آن ها تقویت کنید.  

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.