پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث تقویت روحیه امید در جبهه مقاومت شد و به مبارزه با ظلم روح تازه بخشید

استان هرمزگان
ایثار از خودگذشتگی و نقش آفرینی شهید سلیمانی و خدمات او به بشریت در تاریخ خواهد ماند

پیروزی انقلاب اسلامی ایران باعث تقویت روحیه امید در جبهه مقاومت شد و به مبارزه با ظلم روح تازه بخشید

دکتر صباحی زاده: امروز اعتبار، قدرت و نفوذ رژیم صهیونیستی و غرب به شدت روند نزولی را طی می کند و افول آن ها نزدیک تر شده ولی در مقابل انقلاب اسلامی ایران و جریان های مقاومت در همه ابعاد روند سعودی را دنبال و از نفوذ ویژه و تاثیرگذاری در منطقه و دنیا برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان، دکتر محمود صباحی زاده عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بندرلنگه در یاداشتی به مناسبت گرامیداشت روز قدس بیان داشت: بیانگذار انقلاب اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» از فراموشی مسأله فلسطین جلوگیری کرد و مساله فلسطین شد مسأله اول و با الویت جهان اسلام. متن کامل این یاداشت به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

چندین دهه از تأسیس اشغالگرانه رژیم غاصب صهیونیستی می­گذرد، اگر این سیر تاریخی تقریباً 70 ساله مورد بررسی قرار گیرد و روند قدرت­یابی، پیشرفت و نوع مواجهه رژیم غاصب اسرائیل با جهان اسلام و به خصوص فلسطین مورد تجزیه و تحلیل واقع گردد؛ این واقعیت به خوبی خود را نشان خواهد داد که در سال های آغازین اشغال فلسطین پیشروی، غلبه نظامی و تصرف از آن رژیم غاصب صهیونیستی و ناامیدی، یأس و القای روح شکست در میان مردم فلسطین و گروه­های مبارز بوده است. اما با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط سلطنت پهلوی در ایران معادله به گونه ای دیگر رقم خورد؛ ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نه تنها به سلطنت و حکومت پادشاهی در ایران پایان داد، بلکه دست ابرقدرت ها و مستکبران عالم را که تا قبل از انقلاب این کشور را حیاط خلوت خود می دیدند قطع کرد و با تشکیل نظامی بر گرفته از اسلام ناب که حامی و همراه مظلومان و مبارز و مقاوم در برابر ستمگران بود، روحیه امید و مبارزه با ظلم را روح تازه بخشید و این روح امید و مقاومت از مردم ایران به ملت های مظلوم به خصوص مردم منطقه منتقل شد. بیانگذار انقلاب اسلامی ایران با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» از فراموشی مسأله فلسطین جلوگیری کرد و مساله فلسطین شد مسأله اول و با الویت جهان اسلام. با وقوع انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران در برابر دو ابر قدرت شرق و غرب و اعلام استقلال نظام جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد، مسائل و اتفاقات به نفع جریان مقاومت رقم خورد و ملت های مظلوم و ستمدیده که تا آن روز امیدی به پیروزی نداشتند، مقاومت و ایستادگی را راه حل اساسی و موثر در پیروزی بر مستکبران دانستند، روز به روز بر قدرت و نفوذ جریان های مقاومت افزوده شد و از قدرت رژیم غاصب اسرائیل و اربابان شان کاسته و شکست های سنگینی از سوی جریان مقاومت بر آنها تحمیل شد. امروز اعتبار، قدرت و نفوذ رژیم صهیونیستی و غرب به شدت روند نزولی را طی می کند و افول آن ها نزدیک تر و تسهیل تر شده و در مقابل انقلاب اسلامی ایران و جریان های مقاومت در همه ابعاد روند سعودی را دنبال و از نفوذ ویژه و تاثیرگذاری در منطقه و دنیا برخوردارند.

نتیجه این که بررسی ها نشان می دهد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و بطور ویژه در دهه های اخیر در همه میدان های درگیری که رژیم اشغالگر آن را ایجاد کرده پیروزی و برتری از آن جریان های مقاومت بوده است و قدرت امروز گروه های مبارز فلسطینی و جبهه مقاومت و همچنین تسلیحات و ابزار در دست آن ها قابل مقایسه با 40 سال پیش نیست. هر جنگ، استراتژی و راهبردی که غرب به سرکردگی آمریکا و رژیم اشغالگر صهیونیستی در پیش گرفتند با ورود و مقاومت جریان های مقاومت  در دهه های اخیر به شکست آمریکا و اسرائیل انجامید، آن ها را ناکام کرد و بارها قدرت پوشالی بازدارندگی آن ها که به دروغ از آن دم میزدند با توجه به هزینه های سنگینی که برای آن (گنبد آهنین) شده بود نتوانست در مقام عمل در مقابل موشک های مقاومت کارایی خود را اثبات کند. و امروز به اذعان کارشناسان کشورهای مختلف جهان قدرت پوشالی اسرائیل دیگر توان مقابله با جریانات و گروه های مقاومت را ندارد و نخواهد داشت و به فرموده مقام معظم رهبری: «قاطعانه میگویم حرکت نزولی و رو به زوال رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت ... موازنه به نفع فلسطین بشدت تغییر کرده، دشمنی که خود را ارتشی که هرگز شکست نمی خورد معرفی می کرد، امروز بدل شده به ارتشی که رنگ پیروزی را نخواهد دید».

انسان های بزرگی در این راه ایثار کرده جان خود را فدا کردند که امروز این اتفاقات خوب در جبهه های مقاومت را شاهدیم. آمریکا دچار اشتباه محاسباتی بزرگی شد که دست به ترور ناجوانمردانه سید الشهداء جبهه مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی زد و به خیال خام خود با اینکار جبهه مقاومت انسجام و قدرت خود را از دست داده از هم می پاشد، نه تنها این خیال آن ها توهمی بیش نبود بلکه خون حاج قاسم انسجام جریان های مقاومت را تقویت و روح تازه ای در جبهه های مقاومت دمیده شد.

اکنون آمریکائیها به خوبی دریافته اند که با شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، این نهضت به خاموشی نمی‌گراید و استوارتر و با عزم راسخ تر توسط  فرزندان تربیت یافته مکتب حاج قاسم آماده جانفشانی از کیان مقاومت در منطقه خواهد بود . شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی که از حاج قاسم سلیمانی سراغ داریم، مبنای راه تمام آزادی‌خواهان، مبارزان و تمام آنهایی است که در جبهه مقاومت، در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی ایستاد ه اند. امروز  نه فقط ما ایرانی‌ها آرامش خود را مدیون شهید سلیمانی هستیم بلکه منطقه ما و تمام کسانی که در عراق و سوریه سر بر بالین می‌گذارند و حتی در کشورهای اروپایی و جهان غرب نیز مدیون سردار سلیمانی هستند. اگر شهید سلیمانی نبود جهان غرب هم امروز دچار چالش‌های فراوان بود و خود آن ها این را به خوبی دانسته و درک کرده اند اما جرأت بیان آن را ندارند. ولی ایثار، از خودگذشتگی و نقش آفرینی شهید سلیمانی و خدمات او به بشریت در تاریخ خواهد ماند.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.