گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس توسط بسیج اساتید استان هرمزگان

استان هرمزگان

گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس توسط بسیج اساتید استان هرمزگان

سردار علی دانشمند:استان هرمزگان همزمان به دو جبهه جنوب و غرب (درگیری های زمینی) و جبهه دریایی نیرو اعزام می کرد و رزمندگان ما در جبهه جنوب و در دریا با دشمنان می جنگیدند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج استان هرمزگان، به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نشست هم اندیشی و روایتگری با حضور سردار علی دانشمند از فرماندهان و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، توسط بسیج اساتید استان در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار گردید.
در ابتدای این نشست احسان کامرانی مسئول بسیج اساتید استان هرمزگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، به ایثار و مجاهدت شهدا و رزمندگان اشاره کرد و گفت: ما به شهدای عزیزمان افتخار می کنیم .
آنها جان شیرین خود را برای یک هدف و مقصدی الهی و سترگ در لبیک به فرمان حضرت امام خمینی (ره) فدا کردند و با فداکاری جان خود از انقلاب و نظام اسلامی دفاع کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن عزیزمان ایران به دست دشمن بيافتد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با تبیین سبک زندگی شهدا تاکید داشت: وصیت نامه های شهدا و خاطرات آن ها را باید بخوانیم، یاد و خاطره شهدا را  بايد به بهترین صورت زنده نگه داریم و در مسیر شهدا گام برداریم.
کامرانی بیان داشت: اساتید دانشگاه فرهنگ شهادت و ایثار را برای دانشجویان و نسل های جدید تبیین کنند و اجازه ندهند آن رشادت ها و از خود گذشتگی ها به فراموشی سپرده شود. دانشگاه در قبال انتقال فرهنگ شهادت و ارزش های دفاع مقدس به نسل های آتي  تکلیف دارد.
در ادامه این نشست سردار دانشمند به نقش شهدا و رزمندگان استان هرمزگان در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: استان هرمزگان همزمان به دو جبهه جنوب و غرب (درگیری های زمینی) و جبهه دریایی نیرو اعزام می کرد و رزمندگان ما در جبهه جنوب و در دریا با دشمنان می جنگیدند.
دانشمند اظهار داشت: سه استان هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان کار پشتیبانی و تامین نیروی رزمنده برای لشکر ۴۱ ثارالله را بر عهده داشتند. رزمندگان هرمزگان با توجه به آشنایی و مهارت های قایقرانی و دریایی، در رزم های آبی و دریایی حضور فعال و موثری داشتند.
این رزمنده دفاع مقدس گفت: با تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، جذب نیروهای مردمی و تشکیل بسیج در دستور کار سپاه هرمزگان قرار گرفت و بلافاصله جذب، آموزش و سازماندهی نیروهای بسیج در استان شروع شد. نیروهای مردمی برای حضور در جبهه ها استقبال گسترده‌ای داشتند. رزمندگان کار، تجارت و دریا را رها کرده و برای دفاع از کشور با اشتیاق فراوان به جبهه ها اعزام می شدند.
برادر شهید دانشجو حسن دانشمند با اشاره به اهمیت یاد و خاطره شهدا بیان داشت: هفته دفاع مقدس برای ما یک فرصت است باید از این فرصت استفاده کرد و با خاطرات و وصیت نامه های شهدا بیشتر آشنا شد، سبک زندگی آن ها را باید مطالعه کرد و با الگو گیری از شهدا باید در مسیر و آرمان های آنها حرکت و تلاش کرد.
در پایان این نشست از سردار علی دانشمند به عنوان رزمنده ۸ سال دفاع مقدس و برادر شهید تقدیر شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.