اولویت اصلی و اساسی بسیج اساتیددر مسأله انتخابات کمک به مشارکت حداکثری است

استان هرمزگان
برگزاری نشست هم اندیشی با موضوع بررسی مسائل سیاسی کشور و نقش اساتید در تحقق مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح توسط بسیج اساتیدهرمزگان

اولویت اصلی و اساسی بسیج اساتیددر مسأله انتخابات کمک به مشارکت حداکثری است

جواد بیژنی: یکی از رسالت های اساتید برای انتخابات 1400 شکستن نظام تحریف هاست. اکنون شاهدیم کسانی که القا می کردند رئیس دولت اختیاراتی از خود ندارد در صف طولانی ثبت نام برای کاندیدا شدن حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان، این سازمان نشست هم اندیشی را با موضوع «بررسی مسائل سیاسی کشور و نقش اساتید در مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح» به صورت مجازی و حضوری با رعایت کامل پروتکل ها در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس با حضور معاون سیاسی سپاه امام سجاد (ع) استان برگزار نمود.

در ابتدای جلسه دکتر احسان کامرانی مسئول سازمان بسیج اساتید استان هرمزگان ضمن تاکید بر استفاده از لحظات پایانی ماه مبارک رمضان بیان داشت: از لحظات باقی مانده این ماه به نحو أحسن باید بهره گرفت و این حال خوب معنوی را باید در تمام طول سال حفظ کرد. در این لحظات پایانی ماه نزول قرآن برای سربلندی اسلام، کشور، مردم، رهبری معظم انقلاب، امت های اسلامی و جریان های مقاومت اسلامی دعا کنید.

دکتر کامرانی ضمن محکومیت اتفاقات اخیر در افغانستان و فلسطین اشغالی که منجر به شهادت کودکان مظلوم و بی گناه شد گفت: رژیم غاصب صهیونیستی یک رژیم کودک کش است که به کودکان در مدارس هم رحم نمی کند، آن هایی که در افغانستان هم دست به جنایت زدند و دانش آموزان دختر را به شهادت رساندند همان کار صهیونیست ها را دنبال می کنند.

ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: امروز جریان های مقاومت در منطقه به خوبی تجهیز و تقویت شده اند و دست جریان های مقاومت در میدان پُر، قوی و قدرتمند است و می شود با قاطعیت گفت؛ به نسبت سابق دست برتری در میدان با جریان های مقاومت است تا جایی که موشک های گروه های مقاومت آرامش را از رژیم کودک کش صهیونیستی سلب نموده است، این برتری و قدرت در میدان عمل و مبارزه حاصل مجاهدت ها و تلاش نیروهای مقاومت، فرماندهان گروه های مقاومت و به طور ویژه سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی است. امروز رژیم صهیونیستی و اربابانشان به خوبی دریافته اند که اگر یکی بزنند دو تا خواهند خورد. از طرفی علائم و شواهد در میدان و اختلافات درونی اسرائیل بیانگر زوال و نابودی آن ها است و این غده سرطانی به دست خود فلسطینی ها نابود خواهد شد.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان ضمن محکوم کردن مجامع بین المللی به خاطر عدم ورود و موضع در برابر کشتار دانش آموزان دختر در افغانستان بیان کرد: سکوت مجامع بین المللی و دولت های غربی در برابر این خشونت ها محکوم و نابخشودنی است؛ این گونه دوگانگی ها و عدم موضع گیری در خصوص خشونت ها هویت و ماهیت این مجامع بین المللی که در خدمت مستکبران و دولت های استکباری به اصطلاح قدرتمند هستند را برای ملت ها نمایان و از درجه اعتبار ساقط می کند.

وی افزود: باید میدان را تقویت کرد و در میدان قدرتمند و دست برتر داشت تا بتوانیم دیپلماسی قوی داشته باشیم؛ میدان پشتیبان دیپلماسی است و این دو با هم و کنار هم برای اهداف عالیه اسلام و انقلاب باید مجاهدت و تلاش نمایند.

در ادامه این نشست جواد بیژنی معاون سیاسی سپاه امام سجاد (ع) ضمن محکوم کردن اتفاقات و خشونت ها در غزه و در افغانستان که منجر به شهادت دانش آموزان دختر مظلوم و بی گناه شد گفت: دست دولت های استکباری به خصوص آمریکای جنایتکار در این خشونت ها نمایان است. و ان شاء الله مکر آن ها به خودشان برمی گردد. دنیا به خوبی نظاره گر بود که چطور موشک های مقاومت از سد گنبد آهنین رژیم اشغالگر اسرائیل عبور کرده و بر قلب آن ها فرود آمد.

بیژنی در ادامه مسأله انتخابات ریاست جمهوری خرداد 1400 را بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست و افزود: اولویت اصلی و اساسی در مسأله انتخابات کمک به مشارکت حداکثری و بدنبال آن انتخاب یک دولت شایسته و اصلح است. در همین راستا بسیج اساتید باید نقش خود را شناسایی و برای تحقق آن نقش، مجاهدت و تلاش نماید. یکی از بسترهای فعالیت در راستای مشارکت حداکثری حضور جدی و علمی اساتید در فضای مجازی است، اساتید بایستی محتواهای غنی را در همین راستا تولید و انعکاس بدهند و به عنوان عناصر فعال در این فضا نقش آفرینی مؤثر داشته باشند. اساتید با توجه به مرجعیتی که برای دانشجویان و افراد جامعه دارند باید از همه بسترها برای گفتمان سازی و مطالبه مسئولیت اجتماعی آن ها استفاده کنند و مسئولیت و تأثیر مشارکت افراد در صحنه های اجتماعی و سیاسی را به آن ها گوشزد نمایند. باید مخاطبین را نسبت به این مقوله باورپذیر کنیم که در صورت مشارکت آن هاست که تغییرات ایجاد و مشکلات حل خواهد شد.

یکی دیگر از رسالت های اساتید برای انتخابات 1400 شکستن نظام تحریف هاست؛ یکی از مهمترین تحریف های تأثیرگذار بر انتخابات این گزاره است «همه مشکلات کشور ناشی از تحریم است»، تأکید بسیاری از مسئولین بر کلید واژه تحریم و تکرار آن حساب شده و پروژه عملیات روانی است برای اینکه همه مشکلات را به آن نسبت بدهند و اینگونه القا کنند که ما به دنبال رفع این مانع و شکستن تحریم ها هستیم تا تمامی مشکلات کشور حل گردد. در حالی که اغلب کارشناسان به ویژه کارشناسان اقتصادی نقش تحریم در مشکلات کشور را حداکثر 30 درصد می دانند و مابقی به دلیل عدم شفافیت، عدم تحرک، عدم نظارت دقیق و ناشی از سوء مدیریت است.

تحریف دیگر که مطرح می شود این است که رئیس جمهور هیچگونه اختیاری ندارد. مسأله اختیارات رئیس جمهور و حدود آن را در بین دانشجویان و آحاد جامعه تبیین کنید. البته ملت هم به خوبی متوجه این مسأله هستند که این روزها همان کسانی که القا می کردند رئیس دولت اختیاراتی از خود ندارد در صف طولانی ثبت نام برای کاندیدا شدن حضور دارند؛ این دوگانگی آن ها برای مردم نمایان و آشکار است.

ایشان در پایان بیان داشت: مسأله دیگر عدم دامن زدن به دوگانه های غلطی است که برخی افراد و جریانات مطرح و القاء می کنند. اساتید با نقش آفرینی و روشنگری اجازه دامن زدن به دوگانه ها را ندهند و این دوگانه های غلط را بی اعتبار سازند.            

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.